قابلیتهای ios11

قابلیت‌های جدید iOS11

اپل ۱۹ سپتامبر(۲۸ شهریور) را برای انتشار رسمی ios11 اعلام کرده است و کاربران زیادی در سراسر دنیا، سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را به این نسخه آپگرید کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با قابلیت‌ها و امکانات جدید در ios11 آشنا کنیم که شاید از وجود آنها بیخبر باشید.

IOS11 شاهد تغییرات گوناگونی بوده ، از تغییرات طراحی ظاهری گرفته تا بهبود عملکرد Siri و آپدیت Appهای مختلف در ios11 و ویژگی‌های مخفی در ios11 که به بررسی آنها خواهیم پرداخت

  • تغییرات طراحی 

تغییرات طراحی ios11

قبل از ارائه رسمی ios11 شایعات زیادی در خصوص تغییرات زیاد در طراحی بهگوش می‌رسید ، ولی عملا شاهد ایجاد تغییرات ظریف طراحی در این نسخه هستیم.تعدادی از برنامه‌ها  تغییراتی در طراحی و فونت به خود دیده اند مانند برنامه Phone یا Calculator که فونت‌های تیره‌تر و دکمه‌های گرد و بدون حاشیه در آنها به چشم می‌خورد و برخی دیگر مانند Reminders و Calendar بدون تغییر به کار خود ادامه می‌دهند ، اما بی تردید مهمترین تغییرات UI را می‌توان در Control Center و Lock screen مشاهده کرد که مجددا طراحی شده‌اند.

  • مرکز کنترل (CONTROL CENTER)

همانطور که گفته شد در ios11 این بخش دوباره طراحی شده و با ظاهری جدید و جذاب و آیکونهای حبابی بازگشته است.دو گزینه بالا برای تنظیمات شبکه و موسیقی اپل بوده و کلیدهایدیگر مربوط به روشنایی،صدا و … می‌باشد. با کشیدن پایین به بالا روی صفحه نمایش ،این بخش به جای نیم صفحه در کل صفحه مشاهده می‌گردد و برای اولین بار قابلیت سفارشی‌سازی در آیکون‌های مرکز کنترل گنجانده شده است .

مرکز کنترل ios11

در Setting بخشی به نام Control Center قرار گرفته که از طریق آن می‌توان گزینه‌های موجود در این بخش را ویرایش نمود مثلا می‌توان علاوه بر موارد پیشفرض از گزینه‌های زیر هم استفاده کرد.

چراغ قوه
تایمر
ماشین حساب
دوربین
زنگ خطر
زنگ خطر
کنترل اپل تی‌وی
رانندگی ایمن
گایدد اکسس
خانه
حالت کم قدرت
ذره بین
دفتر یادداشت
ضبط صفحه نمایش
کرونومتر
اندازه متن
ضبط صوت
کیف پول

 

علاوه بر گزینه‌های جدید سفارشی‌سازی ، دسترسی به ۳D Touch هم گسترش پیدا کرده و بااستفاده از آن امکانات جدیدی در اختیار شماقرار خواهد گرفت.برای همین حتما روی دکمه‌های مختلف این بخش کمی بیشتر فشار ایجاد کنید تا تنظیمات مربوط به ان در صورت وجود نمایش داده شود ، مثلا با مکث روی دکمه چراغ قوه می‌توان میزان نوردهی آن را مشخص کرد.

 

  • قفل صفحه نمایش (LOCK SCREEN)

صفحه قفل ios11

Lock screen و Notification Center در ios11 با هم ادغام شده ‌اند. هنگامی که روی صفحه قفل هستید اعلان‌های از دست رفته نمایش داده می‌شود.همچنین مرکز اطلاع ‌رسانی “Today” که ویجت‌های انتخابی شمادر آن نمایش داده می‌شود با کشیدن دست به سمت راست این صفحه در دسترس است.

 

  • تغییرات ایجاد شده در دستار هوشمند Siri

سیری درios11

دستیار هوشمند اپل(Siri) همواره با انتشار  هر نسخه جدید بهبود یافته است ، تغییرایت در صدای Siri به وجود آمده که موجب گفتار طبیعی و صدای واضح‌تر شده است. سیری در ios11 هوشمندتر شده و با استفاده از قابلیت‌های جدید خود می‌تواند چیزهایی که در مورد یک موضوع در Apple News مرور کرده‌اید یا یادآوری قرار ملاقات را پیشنهاد دهد.سیری مککن است بر اساس آخرین مشاهدات شما نام فیلم ، مکان و…را به شما در  QuickType پیشنهاد دهد. از دیگر ویژگی‌های جدید سیری می‌توان به بهبود عملکرد در ترجمه و اضافه شده قابلیت Type to Siri اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر ارتباطی گفتاری به صورت نوشتاری هم با سیری صحبت نمود.

 

  • Files به عنوان فایل منیجر IOS11

برنامه iCloud Drive در ios11 وجود ندارد زیرا اپل آن را به یک برنامه جامع به نام Files توسعه داده است؛ Files تمام محتویات ذخیره شده روی iPhone یا iPad ، محتوای iCloud و محتویات ذخیره شده روی سایر سرویس‌های ابری مانند Dropbox, Box, One Drive, Google Drive و… را ذخیره می‌کند.

Files در ios11

Files مانند Finder for Mac به خوبی سازماندهی شده و دسترسی سریع به تمام محتویات ذخیره شده را در دستگاه IOS ارائه می‌دهد.قابلیت جستجو ، مشاهده فایل‌های تازه دیده شده ، استفاده از تگ (برچسب)،spring-loading ، پوشه‌بندی و لیست علاقمندی به سازماندهی بهتر فایل‌ها کمک خواهد کرد.

 

  • قابلیت‌های جدید MESSAGES 

در iOS10 بود که اپل برنامه iMessage App را معرفی کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت در iOS11 اپل Drawer App را پایین متن ورودی آن برای دسترسی راحت به برنامه‌ها و استیکرها قرار داده است.قابلیت همگام‌سازی پیغام‌ها در چندین دستگاه در این نسخه اضافه شده است یعنی اگر پیغامی را در آیفون حذف نمائید در مک‌بوک و آیپد شما هم به طور اتوماتیک حذف می‌گردد.این قابلیت مبتنی بر iCloud بوده و از رمزنگاری End to End برخورداراست.

تغییرات iMessage در iOS11

 

همچنین دو افکت زیبای Echo و Spotlight در بخش iMessage افزوده شده است که در تصویر زیر می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

افکت iMessage

 

  • قابلیت‌های جدید NOTES

یکی از اپلیکیشن‌هایی که در iOS11 تغییرات زیادی به خود دیده ، Notes است که در به روزرسانی جدید تمامی آنچه از دفتر یادداشت انتظار دارید را برطرف خواهد کرد!استفاده از مداد ، ماژیک ، خطکش ، ایجاد جدول، قابلیت اسکنر سند ،قابلیت جستجو حتی در نوشته‌هایی که با دستخط خود نوشته‌اید.

به روزرسانی notes در ios11

 

  • قابلیت‌های جدید Map

اپل پس از آنکه چند شرکت نقشه برداری داخلی را خریداری کرد بالاخره در iOS11 از این تکنولوژی استفاده نمود.Map در این نسخه از نقشه‌های داخلی مراکز خرید و فرودگاه‌های مختلف در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.در حال حاضر این قابلیت برای تغعداد محدودی از اماکنوجود دارد ولی اپل قول داده که باسرعت چشمگیری درطول زمان آنها را گسترش خواهد داد.

نقشه در ios11

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به راهنمای خطوط اشاره کرد که سعی بر آندارد شما ره همواره در مسیر صحیح نگه دارد، همچنین Map اپل کاربر را ‌از محدودیت‌های سرعتی هم آگاه می‌کند.

 

  • قابلیت‌های جدید اپل نیوز (Apple News)

سربرگ جدید با نام Spotlight به اپل‌نیوز اضافه شده است که اخبار انتخاب شده توسط خبرنگاران Apple News را پوشش می‌دهد. بخشی به نام For You هم اضافه شده که به کمک هوش Siri و با استفاده از اطلاعات Safari و برنامه‌های شما رادر جریان علاقه‌مندی هایتان قرار خواهد داد.به علاوه، برترین ویدیوهای روز در بخش Today View  نمایش داده می‌شود.

اپل نیوز ios11

 

  • اپل موزیک (APPLE MUSIC)

ویژگی Connect در اپل موزیک نیاز به ایجاد یک حساب کاربری دارد شمامی‌توانید یک پروفایل در اپل موزیک ایجاد نموده و Playlist های خود رابا دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا لیست پخش آنها را ببینید.می‌توانید مشاهده کنید که دوست شما چه آهنگی گوش کرده است ، البتهمانند هر شبکه اجتماعی دیگر می‌توان پروفایل را خصوصی یا عمومی تنظیم کرد.

اپل موزیک ios11

 

  • قابلیت‌های جدید دوربین و فوتوز در iOS11

Live Photos که ویژگی حرکت جادویی قبل و بعد از عکس را ایجاد می‌کند (به نوعی ویدئوهای کوتاه هستند) ؛ در ios11 بهتر از قبل شده ، حتی می‌توانید بخش از آن را که کیفیت بهتری دارد به عنوان عکس انتخاب نمائید. در این نسخه می تواند تصاویر زنده را ویرایش کرد ، می ‌توان به سادگی GIF درست کرد و آن را ویرایش نمود

دوربین و فوتوز ios11دوربین در ios11 می‌تواند بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی، کدهای QR را شناسایی  کرده و شما را توسط مرورگر Safari به محتویات آن هدایت نماید.

پشتیبانی بهتری از GIF در این نسخه انجام می‌شود و این تصاویر در پوشه‌ای به نام Animated ذخیره می‌شوند، همچنین چند فیلتر جدید در هنگام ویرایش عکس افزوده شده است مانند Vivid, Vivid Warm, Vivid Cool, Silvertone, Dramatic و…

 

  • رانندگی بدون مزاحمت (DO NOT DISTURB WHILE DRIVING)

یک ویژگی جدید برای افزایش ایمنی کاربر در هنگام رانندگی است ،  این ویژگی تمام تماس‌ها و اعلان‌های متصل به بلوتوث و وای‌فای را در هنگام رانندگی متوقف می‌نماید و از طریق یک متن سریع به مخاطب اطلاع می‌دهد که شما در اتومبیل هستید. این یک ویژگی اختیاری است و می‌توانید آن را غیر فعال نمائید.

رانندگی بدون مزاحمت ios11

 

  • تنظیم خودکار (AUTOMATIC SETUP)

در ios11 ، هنگام خرید یک آیپد یاآیفون جدید کافیست آن را در نزدیکی یک دستگاه iOS یا Mac قرار داده و از طریقتنظیم خودکار ، به سرعت تنظیمات را به آن منتقلا نمائید.تنظیمات شخصی ، کلمه عبور iCloud و.. به دستگاه جدید منتقل می‌گردد.

 

  • تغییرات و طراحی مجدد اپ استور 

App Store به طور کامل در ios11 تغییر کرده است ، بازی‌ها و اپ‌ها از هم جدا شده اند و بخشی به نام Today افزوده شده تا برنامه‌های جدید را معرفی کند.در Today می توان اپ روز ، بازی روز ، انتخاب سردبیر ، مصاحبه با توسعه دهندگان ، آموزش برنامه و… را مشاهده کرد.

اپ استور ios11

همچنین ببینید

ترفند اینستاگرام

بررسی ۵ قابلیت اینستاگرام

حدود شش سال از ارائه اینستاگرام می‌گذرد،در این مدت اینستاگرام تبدیل به یکی از غول‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.